Interactive Cities – Mai Mult Decât Un Proiect | #VisitAlbaIulia

Sunt extrem de mândră să aflu, că în țara noastră există povești transformate în realitate. O astfel de poveste se scrie în inima țării, în ardeal, locul de unde visele mele au prins rădăcini. În Alba Iulia se întâmplă lucruri frumoase. Iar ca aceste lucruri să fie văzute și de către turiștii străini, Ioana Budeanu a făcut povestea să călătorească peste hotare! Detalii despre proiect, despre oamenii frumoși din spatele cortinei, și întreaga poveste Interactive Cities, le savurezi mai jos. Apoi, fă-ți bagajele și …#VisitAlbaIulia!

1_untitledIMG_6168-Edit

”Povestea este cea care face lucrurile sa se miste, care emotioneaza, care inspira, care atrage dupa sine proiecte uluitoare, cu oameni-companii-entitati care viseaza inalt. Marketingul si social media, in acest moment, nu mai inseamna doar date, contracte, ci mai ales, emotii, vise inalte, bucurie, povesti, oameni. Chipul si identitatea povestitorului sunt mai importante decat orice cold call. Si astazi am sa-ti povestesc cum se intampla acest lucru in Romania!
Pentru ca intotdeauna am fost sincera cu mine si asteptarile mele, iti voi spune ca nu vedeam si nu credeam ca este posibil ca la nivel de oras/ judet/ municipiu/ primarie din Romania sa aiba loc transformari dramatice in ceea ce priveste social media si comunicarea. Mereu am crezut acea varianta invechita de “lasam lucrurile sa fie”, “se poate mai mult, dar nu avem buget”. My bad!
Iata ca am avut sansa sa descopar o Romanie care incepe să investească în resursele digitale. Unde? In Alba Iulia. Da, in inima tarii, acolo unde o mana de oameni au avut incredere in potentialul impact al unor astfel de instrumente și au considerat ca social media le poate aduce beneficii uriase, au marsat pe asta, si-au construit blog, site pentru turisti, conturi de Facebook & Twitter si aplicatii de mobil si le-au promovat cu ajutorul unor bloggeri cunoscuti (cum ar fi Razvan Pascu).
1_untitledIMG_3914-Edit
Mai mult decat atat, pe lângă proiectele europene cau au atras sume importante pentru investiții în infrastructura orașului și în restaurarea celei mai mari Cetăți din România (Alba Iulia a atras în ultimii ani peste 150 milioane de euro, fonduri nerambursabile), Alba Iulia încheie parteneriate cu orașe europene care pot influența învreun fel dezvoltarea orașului.
Interactive Cities este un proiect finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programului european de cooperare interregională URBACT III (2014-2020) prin FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională), în cadrul căruia Primăria Municipiului Alba Iulia este partener în cadrul consorţiului transnaţional coordonat de Municipalitatea Genova – ITALIA. Din structura acestui consorţiu mai fac parte în calitate de parteneri orașul Tartu – ESTONIA, orasul Murcia – SPANIA, Municipalitatea Liverpool – Marea Britanie, Orașul Lausanne – ELVEȚIA, Municipalitatea Gent- Belgia, Municipalitatea Lisabona-Portugalia, Municipalitatea Varna- Bulgaria, Municipalitatea Palermo- Italia și doi alți parteneri de utilitate publica EDC Debrecen Varos – Ungaria, SEMAEST in Paris – Franța.
1_oua_paste_IMG_6114
Ce se intampla mai exact in cadrul acestui proiect?
Alba Iulia isi propune sa devina un oras interactiv si are ca scop promovarea dezvoltării urbane durabile, prin instrumente menite să cerceteze modul în care componenta digitală, mijloacele de mass-media sociale și conținutul generat de utilizatori pot îmbunătăți managementul urban al orașelor europene, indiferent de dimensiunea acestora.
– va urmări creșterea vizibilității potenţialului turistic al Municipiului Alba Iulia şi atractivitatea acestuia pentru investitori, turiști, promovând oraşul într-un mod sustenabil şi eficient;
– va avea posibilitatea să adopte modele de bune practici de la alte orașe europene care au implementat cu succes proiecte în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, respectiv proiecte cu impact în dezvoltarea „digitală” a comunităților şi care pot fi transferabile la nivelul Municipiului Alba Iulia;
– va identifica instrumente care să asigure un management eficient al promovării identităţii oraşului la nivel naţional şi internaţional în trend cu noile tehnologii inovatoare şi să devină competitiv la nivel internaţional alături de oraşe promotoare ale unor strategii pentru orașe digitale.
1_IMG_5432
Mai simplu spus, Alba Iulia sta la dispozitia romanilor si strainilor, turisti sau localnici, cu toate instrumentele necesare pentru a le usura si amplifica bucuria experientei.

1_untitledIMG_6535

Interactive Cities este un proiect care vorbeste despre oameni, despre dezvoltare urbana, despre mediu, economie si evolutie. Iata ce spune programul de finantare al acestui proiect:
URBACT enables cities to work together and to share good practices and lessons learned with all professionals involved in urban policy throughout Europe. Alba Iulia is a partner in Interactive Cities, one of the projects of URBACT, which aims at exploring how digital, social media and user generated content can improve today’ s urban management in the European cities. Find out more on www.urbact.eu.
1_artificii_IMG_1234
Iar dintre principalele atractii din Alba Iulia, iata ce gasesti pe aplicatia #VisitAlbaIulia:
1. Festivalurile Romane si dacice
2. Lectii de echitatie in cetate
3. Plimbari cu bicicleta prin parcul dendrologic
4. Ceremonia de schimbare a garzilor
5. Muzeul National al Unirii
6. Catedrala Catolica Sfantul Mihail
7. Catedrala Incoronarii
8. Sarbatoreste Ziua Nationala in Alba Iulia (DONE!)
9. Zbor cu parapanta
10. Incearca bucataria ardeleneasca
Alba Iulia m-a convins: este, fara indoiala, cealalta capitala a Romaniei, care nu si-a uitat trecutul, care isi traieste prezentul asumat si care viseaza inalt la viitor.
Fotografii: Romulus Opriscan
@Interactive Cities @URBACT”

URBACT_sans baseline_rgb static1.squarespace.com EU_Logo logo INTERACTIVE CITIES

Interactive Cities – Mai Mult Decât Un Proiect | #VisitAlbaIulia