Oravița – Cazare de-o stea și o omletă de pe altă planetă! #romaniadepoveste Ep.3

După ce am admirat spectacolul unic al Cascadei Bigăr, ne-am încărcat rezervoarele interne din izbucul cu-același nume și apoi ”ne-am lipit”cu privirea de mașina lui Porcișteanu, aventura era abia la-nceput!

Cum am spus în primul episod, am plănuit această escapadă înainte cu două săptămâni de plecare. Dar singurul aspect pe care nu l-am luat în calcul din timp, a fost cazarea. Dar și așa, pe ultima sută de metri am găsit un loc acceptabil, pentru ceea ce aveam noi nevoie: să avem unde pune capul jos, o noapte.

Pensiunea Pajura. O stea. Vai de steaua ei!

Am ales Oravița, tocmai pentru că eram mult mai aproape de următoarele două obiective: Lacul Ochiul Bei și Cascada Beușnița. Înainte să alegem Oravița, am căutat cazare în Orșova, chiar și-n Herculane, dar toate pensiunile erau ocupate; iar distanța față de Beușnița, mult mai mare și preturile cam piperate.

Cu 3 zile înainte de plecare, am scormonit întreg internetul pentru a găsi o pensiune care să aibă camere disponibile, în Oravița. Puține oferte și majoritatea depășeau bugetul stabilit de noi! Dar pe când să mă las păgubașă – gândindu-mă la o posibilă variantă de dormit în mașină – am dat de pensiunea Pajura, pe site-ul www.cazarelapensiune.ro.

Pensiunea-Pajura-Cazare-Banat-d71ad83c5d4a-612-999-1-85
Pensiunea Pajura, Oravița – sursă foto: www.cazarelapensiune.ro

Majoritatea review-urilor se terminau într-un singur cuvânt: DEZASTRU! Acum, depinde ce vrei! Noi aveam nevoie doar de un pat curat, o baie cu duș și cam atât. La Pensiunea Pajura, aceste condiții erau îndeplinite. Cel puțin pozele asta-mi spuneau!

Oricum, departe de cuvântul ”dezastru” și mai aproape de ”acceptabil”, o să-ți povestesc eu câteva detalii interesante din spatele ușii camerei noastre…

Două margarete și un buchet de praf!

O stea sau două margarete, cred că erau doar pe hârtie! Poate-ntr-o altă poveste, dar sigur nu în asta-n care eram eu! Dotată cu un două paturi de-o persoană (fiecare cu așternuturi curate), un televizor antic, un dulap și două scaune, camera părea ok. În schimb praful era peste tot!
În baie, obiectele sanitare erau ruginite, iar mirosul de ceapă combinat cu cel de tutun, își făceau subtil loc prin plasa de țânțari (inutil montată pe geamul minuscul)!
Dar am făcut noi câteva modificări și imediat am schimbat aerul din cameră. Am unit cele două paturi de-o persoană, am șters praful de pe podea (cu hârtie igienică!), am dat jos plasa de țânțari și am deschis larg geamul, ca să intre aer curat. Ne-am sincronizat din timp și cu programul la care aveam apă caldă (intre 19-21) și am făcut un duș relaxant.

Eu am luat totul ca pe-o experientă și n-am căutat motive de stres, deși erau destule! După toată distracția asta, am căzut amândoi la datorie, rupți de somn!

Dacă nu ai mari pretenții și cauți o cazare doar pentru a avea unde să dormi o noapte, pensiunea Pajura este o alegere ok (pentru cei 65 ron pe cameră). În același timp e și-o experiență interesantă, care te cam scoate din zona de confort!

Oravița, un oraș cu oameni sportivi

Oravița ne-a oferit, pe lângă liniște și relaxare, imaginea unui loc parcă părăsit. Clădirile – lovite de vreme, străzile aproape pustii și niște câini amărâți la promenadă, mă făceau să fredonez – în gând – piesa Madonnei, Ghosttown.

trip romania oravita
Oravița

Dar nu e cazul să ne gândim la fantome! Mai spre centrul orașului, la fiecare poartă, un grup de băbuțe pline de viață, făceau sport! Da, ai citit bine! Băbuțele noastre practicau un sport destul de cunoscut, care-ți solicită foarte mult mușchii faciali, dar este benefic și pentru vedere: ”aruncatu`cu privirea și datu`cu presupusu”!

Turiștii intrau imediat în aria lor vizuală! Te urmăreau atent, până când simțeau că și-au întins, bine de tot, mușchii faciali! :)) Nu le-am făcut poză, se uitau mult prea insistent la noi! 🙂  Dar le-am zâmbit cu privirea, asta ca să experimentez si eu sportul lor preferat!

Când ne-am întors la pensiune, luna, în toată splendoarea ei, ne-a urat ”noapte bună”!

photography moon
Luna, văzută din Oravița

”Cum ne noi” la Caru`cu flori

Poate singurul restaurant din zonă, unde am văzut cei mai multi oameni (majoritatea turiști), unde am simțit arome îmbietoare de mâncare adevărată și unde se asculta pe repeat piesa ”Cum ne noi”, era restaurantul rustic, Popasul Carul cu flori!

La restaurantul ”Popasul Carul cu flori ” – Oravița

Mâncare bună, ieftină, porții mari, iar personalul de nota 10!

În dimineața următoare, Cătălin, chelnerul care ne-a servit, mi-a adus o omletă absolut delicioasă. Puteam să jur că a fost făcută de un bucătar de pe altă planetă! Dar n-aveau cum s-o livreze atât de repede și să mai aibă și explozia aia de arome picante! Am devorat-o cât ai zice ”divin”!

oravita romania road trip
Mi-am comandat și un cappuciono, apoi am mulțumit pentru servirea impecabilă!
Pentru un mic-dejun, scoți din buzunar 42 de ron. Într-un alt articol, o să-ți povestesc, în cifre, cam cât am scos noi din portofel pentru toată distracția din week-end!

Dacă treci prin Oravița, e musai să mănânci la restaurantul Carul cu flori! Am mai aflat de la Cătălin (chelnerul), că urmează să se construiască o pensiune chiar lângă restaurant; el speră, ca în 2016, pensiunea să-și deschidă porțile pentru turiști.

Restaurant rustic ”Popasul Carul cu flori”, Oravița

Ținutul de poveste al Banatului, oamenii, mâncarea, tunelurile naturale care ne-au întâmpinat pe drum, verdele crud al naturii și aerul proaspăt de-acolo, mi-au deschis și mai mult apetitul pentru ce urma sa văd mai departe…

Ochiul Bei și Cascada Beușnița, în curând…

ps: dacă ai fost prin Oravița, ai mâncat sau te-a cazat aici, aștept părerile tale, într-un comentariu, mai jos!